Bakugan Wiki
Advertisement

Lia Venegas jest główną bohaterką Bakugan: Battle Planet. Lia jest liderką grupy Ekstra Ekipy i wojowniczką domeny Haos. Jej strażniczym bakuganem jest Haos Pegatrix.

Wygląd[]

Lia ma lekko opaloną skórę, niebieskie, puszyste włosy, które zazwyczaj wiąże w kucyk. Ma głowie nosi łososiową opaskę.Nosi biało-niebiską bluzkę ,turkusowy podkoszulek z wiązanymi wstążkami z tyłu, turkusowe szorty i niebiesko-białe buty z żółtymi sznurówkami.

Charakter[]

Lia Venegas jest tak wyjątkowa, jak tylko się da. Kiedy Dan i Wynton nie mogli zmienić swojego absurdalnego wyczynu w udany film, to Lia się pojawiła po kilku nieoczekiwanych sugestiach,odwróciła całą sytuację.Nie tracąc ani chwili, Dan i Wynton zapytali, czy Lia kiedykolwiek rozmyślała o reżyserowaniu.Od tego czasu Lia jest liderką grupy i najlepszą przyjaciółką Dana i Wynthona. Lia jest artystyczna, ekspresyjna, pewna siebie i inspirująca dla otaczających ją osób. Jej energia wydaje się nieograniczona. Cokolwiek robi chce to zrobić w najlepszy możliwy sposób.Całe życie spędziła stając w obronie innych , gdyż czepiali się do niej ,że jest inna.Lia jest równie silna, co kreatywna i nigdy nie wycofuje się,nawet jeśli powinna. Podobnie jak Dan i Wynthon ,Lia stawia na dobrą zabawę i wierzy, że ci, którzy kierują się swoimi instynktami, prowadzą najszczęśliwsze życie. Lia to nieszablonowa myślicielka, która pomaga innym odkryć ich ukryte talenty poprzez eksperymenty, nieustraszoność i empatię.

Lia to opiekuńcza i ekscentryczna awanturniczka. Lia często ma przy sobie aparat, aby pokazać światu o nowych odkryciach Bakuganów,głównie dlatego, że jej matka jest reporterką. Lia jest bardzo pewna swoich umiejętności podobnych do Dana, ale w przeciwieństwie do Dana pewność siebie Lii nigdy nie zmienia się w arogancję. Lia jest najsympatyczniejszą członkinią z Ekstra Ekipy,ponieważ próbował zrozumieć zachowanie bakugana Haos Cubbo.

Historia[]

Przed wydarzeniami Bakugan: Battle Planet, Lia zaprzyjaźniła się z Danem Kouzo i Wyntonem Styles. Razem z przyjaciółmi kręci okazjonalnie filmy.

Bakugan: Battle Planet[]

Lia jest członkinią Ekstra Ekipy,grupy utworzonej przez z przyjaciółmi w Los Volmos,aby tworzyć filmy ideo dla serwisu wideo ViewTube.Pozostali członkowie to Dan Kouzo, Wynton Styles i pies Piorun.Dwanaście lat po Wielkim Zderzeniu Ekstra Ekipa zakrada się do zastrzeżonego obszaru Pinpoint Park, aby nakręcić wideo na swój kanał na ViewTube e w dwunastą rocznicę Wielkiego Zderzenia, w kraterze spowodowanym przez Kolizję.Podczas gdy grupa rzuca niespodziewane ogłoszenie z okazji urodzin Dana, następuje druga Wielka Kolizja,która powoduje,że grupa po raz pierwszy doświadcza Ukrytej Matrycy. Lia poznaje Gorthiona, swojego nowego partnera Bakugan.

Lia i Ekstra Ekipa oraz ich nowo odnalezione bakugany spędzają czas na kręceniu filmów na swoim kanale ViewTube. W jej skład wchodzą Dan, Wyton, Lia i Piorun oraz ich bakugany Drago, Trox, Gorthion i Howlkor, trenujący i eksperymentujący z BakuCores. Ekstra Ekipa dzieli się tym odkryciem z widzami na swoim kanale ViewTube.

Ekstra Ekipa kontynuują trening ze swoimi bakuganami aż do wyczerpania. Gdy Dan i Drago są poza domem, przygotowując posiłki dla grupy, Wynton, Lia i Piorun próbują zasnąć, podczas gdy ich Bakugany chcą walczyć i próbują ich obudzić różnymi metodami, na przykład głośnym rogiem. Lia i Wynton budzą się, gdy Dan i Drago wracają do Studio D z biegu do lokalnego Burger Joint i są gotowi do dalszej bitwy.

Po tym, jak Dan i Drago lekkomyślnie trenują na pobliskim polu, co powoduje duże zniszczenia, Lia i Wynton rozmawiają z Danem o zniszczeniach spowodowanych przez bitwę.Dan jest sfrustrowany tą rozmową i odchodzi.Lia i Wynton spotykają się później z Danem w Burger Joint, gdzie Dan przechwala się, że rozwiązał problem z Rowdy Reds. Jednak wiadomości nadane przez Veronicę Venegas potwierdzają to; przedstawia Rowdy Reds niszczących zniszczenia w innym obszarze Los Volmos, Costero Canyada. Lia i Ekstra Ekipa udają się do Costero Canyada, aby powstrzymać zniszczenie, a Lia pozwala Danowi samodzielnie zająć się problemem.

Odpoczywając w Studio D, Lia i Wynton odrzucają przechwałki Dana, dopóki Mac i Maggie z Rowdy Reds nie przerywają im, którzy proszą o pomoc w pokonaniu Marco Chezanello. Lia i Wynton nakłaniają Dana do samodzielnego poradzenia sobie z sytuacją. Lia,reszta Ekstra Ekipy i dwaj członkowie Rowdy Reds wracają do parku, znajdując transformację na obraz Marco i wejście strzeżone przez Maxa. Po tym, jak Drago w formie kuli zostaje zdmuchnięty przez bakugana Marco Pyrusa Cyndeousa ,Lia i Wynton używają Gorthiona i Troxa do walki z Marco. Gdy Gorthion i Trox szarżują na Cyndeousa,wpadają do ukrytego dołu, zatrzymując ich. Gorthion i Trox zostają trafieni przez Cyndeousa Mieczem,będąc bezbronnymi mimo że Cyndeous pierwotnie protestował przeciwko temu aktowi. Gdy Dana i Drago nie ma, Marco nakazuje Cyndeousowi zaatakować pozostałych co powoduje, że Cyndeous wpada w przypływ wściekłości z powodu okrucieństwa i zaczyna atakować w przypadkowych kierunkach. Jeden z ataków jest skierowany na Maca i Maggie, ale Dan aktywuje Drago i chroni ich przed wybuchem. Pomimo tego, że jest ich przeciwnikiem, Drago chroni również Marco i Maxa przed przypadkowymi atakami Cyndeousa.Gdy Drago ma zostać obezwładniony przez ataki, Gorthion zrzuca z niego Cyndeousa.Następnie Drago kontratakuje, uderzając w tarczę Cyndeousa serią ataków. Gdy Cyndeous wyrywa się z wściekłości, bezpośrednio mówi Marco, że nie będzie już wykonywał jego tchórzliwych rozkazów, które podsłuchują Lia i pozostali. Później tego samego dnia, po zakończeniu bójki, Lia i Wynton przyjmują przeprosiny Dana za jego wcześniejszą arogancję.

Cyndeous dołącza do Dana w sparingu przeciwko Wyntonowi i Troxowi. Po sesji sparingowej Wynton żartuje z Troxowem i Cyndeousem kręcąc film na ViewTube. Trox sprzeciwia się, ale Wynton nadal nagrywa i publikuje filmy z dowcipami. Później Wynton pokazuje te filmy Danowi i Lii, którzy są zdumieni ilością wyświetleń filmów. Są świadkami kłótni między Wyntonem i Troxem i późniejszego zakładu. Aby się założyć, Gorthion, Drago i Cyndeous walczą z Troxem w pojedyneku trzech na jednego ,ale Lia, Dan i Wynton zostawiają tę walkę Bakuganom.Zespół usuwa ich żartobliwe filmy, tracąc dużą liczbę wyświetleń, ale zachowując zaufanie Troxa.

Po tym, jak Kravitz po raz pierwszy wkracza do Los Volmos, stara się zmienić postrzeganie Bakugana przez ludzi na coś, czemu nie ufają. Lia, Wynton i ich Bakugany trenują w parku, gdy Trox zostaje wytrącony z jego granic. Trox wraca do formy kuli, aby uniknąć uszkodzeń, i toczy się pod samochodem. Kravitz wykorzystuje tę okazję, by zmusić Troxa do wybicia się z kuli, używając jej technologii AAAnimus Inc, niszcząc okoliczną posiadłość. Później Lia i Gorthion zamawiają ciasto na lokalnym straganie z jedzeniem, kiedy Kravitz ponownie używa swojej technologii, aby zmusić Gorthiona do wybicia się z kuli, niszcząc stragan i szkodząc ludzkiemu postrzeganiu Bakuganów.

Następnego dnia Ekstra Ekipa odkrywa,że ich zwykłe tereny treningowe zostały odgrodzone i ogłoszone jako obszar „wolny od Bakuganów”. Próbują znaleźć inne miejsce do trenowania, ale każde dostępne miejsce jest pełne innych dzieci szukających miejsca do użycia swojego Bakugana. W ostatnim dostępnym miejscu grupa ponownie spotyka Kravitza, tym razem prowadząc grupę protestujących do ogłoszenia zakazu walk Bakuganów.Ekstra Ekipa wraca do swojego klubu i widząc, że ich oglądalność znacznie spada, postanawiają nakręcić makietę bijatyki, używając tekturowych wycinków budynków i utrzymując Bakugany w formie kuli, aby uniknąć kłopotów. Jednak Kravitz szpiegował grupę i wykorzystuje to na swoją korzyść, ponownie zmuszając Drago, Troxa, Gorthiona i Howlkora do wybicia się z kuli, niszcząc zestaw. Następnie Kravitz ponownie konfrontuje się z Ekstra Ekipą ,przebranymi za działacza przeciwko Bakuganowi, wraz z kilkoma członkami społeczności, w tym Billem i Barbarą Kouzo. Grupa protestujących, w tym rodzice Dana, żądają, aby Ekstra Ekipa zabrały swojego Bakugana do Kravitza. Kravitz bierze Bakugana, deklarując, że wszystko jest „bezpieczne”.

Kiedy to się dzieje, Benton Dusk obserwuje i postanawia spowodować, że satelita pogodowy spadnie w kierunku Los Volmos. W swoim klubie Ekstra Ekipa obserwują Veronicę Venegas, która informuje o nadchodzącym satelicie. Podczas gdy Wynton i Lia usiłują złapać wszystko, co mogą przed ewakuacją, Dan formułuje plan: gdyby mogli odzyskać Bakugana, mogliby zniszczyć satelitę i naprawić postrzeganie Bakugana przez Los Volmos.Zespół zatrzymuje Kravitza w drodze z Los Volmos, domagając się powrotu Bakugan.Kravitz odmawia, ale gdy przechodzi obok Ekstra Ekipy jej urządzenie, które zmusza Bakugana do opuszczenia ich formy kul zostaje wytrącone z jej osoby, spadając i aktywując Bakugan w skrzyniach. Bakugan ucieka, a Kravitz ucieka. Lia i Gorthion ponownie spotykają się i zaczynają pomagać w wyprowadzaniu mieszkańców z miasta.Widząc to, mieszkańcy Los Volmos, w tym rodzice Dana, rozrywają swoje ulotki przeciwko Bakuganowi i wracają do akceptacji Bakugana.

Lia zaczyna testować nową technologię do nagrywania filmów,kiedy zauważa, że coś woła ją w tle niektórych materiałów testowych. Biegnie do lasu, napotykając lśniący biały kwiat na środku polany. Ten kwiat zostaje otoczony tą samą mazią, która pojawiła się podczas drugiego Wielkiego Zderzenia i pęka, powodując odrzut Lii.Kiedy otwiera oczy, zdaje sobie sprawę, że trzyma nowego Bakugana, Pegatrix. Po tym, jak Ekstra Ekipa wracają do swojego klubu i znajdują Jenkinsa z ofertą bójki od China Riot dla Lii. Lia natychmiast zgadza się i podpisuje towarzyszącą umowę. Po odejściu Jenkinsa Lia zdaje sobie sprawę, że kontrakt zawiera klauzulę, zgodnie z którą przegrany pojedynku musi oddać Bakugana zwycięzcy.Pegatrix ostrzega Lię przed upieraniem się i bezmyślnym wdawaniem się w walki,ale Lia ignorują twierdząc ,że "nie przegra".

Później zespół zostaje przewieziony do miejsca bójki: gigantycznego kamiennego pokoju na środku pustyni i witany jest przez Chiny i Jenkins. Lia pospiesznie rzuca się do bitwy, zwabiona wolnym tempem Chin zmierzającym do rozpoczęcia bójki. Lia wysyła Gorthiona przeciwko chińskiemu Ventusowi Maxotaurowi, ale jest dodatkowo rozpraszana przez Chiny. Potrzebując BakuCore, Lia próbuje złapać Haosa blisko siebie na Hide Matrix, jednak Chiny mają szereg ukrytych platform, które mogą wznosić się i opadać na jej polecenie, co uniemożliwia Lii uzyskanie dostępu do jakichkolwiek BakuCores.Ze względu na jej niezdolność do zdobycia BakuCores i ogólny stan rozproszenia, Lia przegrywa bójkę.Dan i Wynton podejmują wyzwanie i rzucają wyzwanie Chinom, aby odzyskać Gorthiona.Lia, zdenerwowana stratą swojego partnera, zostaje pocieszona przez Pegatrix i obie pracują, by pomóc Drago i Troxowi. Pegatrix działa jak „oko na niebie”, lokalizując BakuCores dla Dana i Wyntona. Dzięki połączonym wysiłkom Drago, Troxa i Pegatrixa Ekstra Ekipa z łatwością pokonali Maxotaura, a Gorthion wrócił do Lii. Jednak Chiny odmawiają wydania Maxotaura i uciekają z Jenkinsem helikopterem.

Lia pomaga w walce między Magnusem Blackiem i Shunem Kazamim.Pomaga namierzyć Niedźwiedzia, Bakugana Bobby'ego, którego Strata Łowczyni poddała praniu mózgu. Podczas ostatecznej konfrontacji używa Pegatrix, aby spróbować powstrzymać Niedźwiedzia. Jest również w jednej z grup szkoleniowych, gdy Piorun odkrywa Artuleana i wraca po tym, jak Piorun wyrywa Artuleana z prania mózgu Magnusa.

Jakiś czas później lia zyskuje bakugana Cubbo.

Bakugany[]

  • Haos Pegatrix (Strażniczy Bakugan) 300-500B
  • Haos Gorthion (były Strażniczy Bakugan) 600B
  • Haos Cubbo 300B
  • Haos Sairus 400-700B
  • Haos Fenneca 700-800B (Strażniczy Bakugan podczas nieobecności Pegatrix)

Fuzje[]

  • Pegatrix x Pyrus
  • Pegatrix x Aurelus

Geogany[]

  • Haos Arachnia 900B

Ciekawostki[]

  • Na zdjęciu promującym serial Lia wygląda jakby trzymała bakugana domeny Aquos co zmyliło wiele fanów ,że będzie wojowniczką Aquosa.
  • Lia jest jedyną członkinią Ekstra Ekipy , której drugi Bakugan ma swoją ewolucję
  • Lia jest jedyną członkinią Ekstra Ekipy , która jest kobietą ,a pozostali członkowie to mężczyźni.

Galeria[]

Nawigacja[]

Advertisement